Veilig aangekomen

11 oktober 2018 - Nkhoma, Malawi

Lieve allemaal,

Gisterenmiddag veilig geland in Malawi. Het was een lange reis, maar toevallig bleek dat degene die naast me in het vliegtuig zat ook naar Nkhoma gaat om coschappen te lopen. Was leuk om zo al kennis te kunnen maken en het wachten op Nairobi leek hierdoor iets minder lang te duren.

Visumaanvraag op Lilongwe was allemaal goed gegaan gelukkig. Sigrid en Lizzy stonden me op het vliegveld op te wachten, dat was fijn en leuk om ze weer te zien! Meteen geld gepind en Malawiaanse simkaart gekocht. Daarna boodschappen gedaan in een shopping mall. Zal nog best even wennen worden het eten hier gok ik;).

Toen naar Nkhoma gereden, onderweg keek ik mn ogen uit! Daarna bij Lizzy en Sigrid gegeten, daar kreeg ik weer wat energie van. Daarna naar mijn lodge gegaan waar ik de komende dagen verblijf, een leuk rond huisje met douche/wc voor mezelf. Het was inmiddels helemaal donker geworden en de stroom deed het niet. Gelukkig later wel weer. In de gezamenlijke keuken kort wat Duitse mensen ontmoet, die vanavond een pizzadiner houden omdat ze bijna vertrekken. Toen meteen gaan slapen, behoorlijk moe van de reis (max. half uurtje geslapen in vliegtuig) en alle indrukken.

Met Sigrid afgesproken om maandag te starten met het geven van bijles aan Lizzy. Heb de komende dagen dus de tijd om te acclimatiseren en kennis te maken met de mensen hier. Wil vandaag Nicole ook even opzoeken. Kinderen die niet thuis kunnen wonen/geen ouders meer hebben wonen bij haar in. Ze heeft nog meer hele mooie projecten (zie Afriana Foundation)!

Liefs

1. Harry Broekhuizen:
    11 oktober 2018
    Wouw, wat super om dit te lezen. Fijn dat je even tijd voor je zelf krijg. Ben erg trots op jouw. Drukkie Pa
  2. Ria en de rest:
    11 oktober 2018
    Fijn om te lezen dat je veilig aangekomen bent, Marleen!
    Wat een indrukken al, zo'n eerste dag. Fijn dat je de komende dagen rustig even kunt acclimatiseren. Ook wij zijn zooo super trots op jouw en volgen je met belangstelling!
  3. Alinda:
    11 oktober 2018
    Wat fijn dat je zo'n goede reis hebt gehad, een hele andere wereld voor jou nu.. en toch via deze berichtjes even zo dichtbij, veel plezier en rust de eerste dagen, blessings!
  4. Connie:
    Wouw Marleen, daar begint je avontuur. Ga je volgen😘😘
  5. Petra:
    13 oktober 2018
    Dikke kus van ons uit Garderen.