Week 11

27 december 2018 - Nkhoma Mission, Malawi

Hoop dat jullie allemaal fijne Kerstdagen hebben gehad!

Vrijdagavond met Annelys, Julia en Maria gegeten bij Hopes inn, was leuk! Zaterdag rustig dagje gehad, even in de regen naar de markt geweest voor wat internettegoed. Zondag naar de kerk geweest en eind van de dag langs Regina (m’n collega van de voedingsafdeling) geweest, was leuk om te zien hoe zij woonde! Maandag even naar het ziekenhuis geweest en voedingsadvies gegeven aan een man met net ontdekte diabetes. Was een lieve man en hij sprak gelukkig Engels! Helaas was er geen kerstdienst dinsdag, maar we hebben met een aantal gezinnen bij ons thuis kerst gevierd. Maandagavond/dinsdagochtend in de keuken gestaan om broccolitaart, appelhavermoutplaatkoek en bruschetta te maken. Was gezellig dinsdag, later op de dag kwamen er nog wat meiden wat bij ons drinken:). Gisteren weinig bijzonders gedaan, beetje gelezen en bijgekomen van de drukke dag ervoor. ’s Avonds even een kaartspel gedaan bij Maria. Ik heb het gepresteerd om in de laatste ronde bijna evenveel punten te scoren als in de 8 rondes daarvoor bij elkaar, terwijl het de bedoeling is zo weinig mogelijk punten te krijgen;). Maar was leuk!

Na de kerstdagen komt nu het einde van 2018 alweer in zicht. Wat is er veel gebeurd dit jaar eigenlijk: m’n eerste baan als diëtist, m’n vaders behandeling (wat gelukkig erg goed gaat!), verhuizing naar Barneveld, het overlijden van oma en m’n reis naar Afrika. Had ik vorig jaar niet kunnen bedenken hoe dit allemaal zou lopen! Vind het in ieder geval echt bijzonder om nu hier te zijn, te leven in de Afrikaanse cultuur!

Wens jullie een heel mooi 2019 alvast!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fleur Bokhorst:
    27 december 2018
    Eerste berichtje hahaha (jammer Harry). Nu even de blog lezen!!!
  2. Harry Broekhuizen:
    27 december 2018
    Ja, bijzonder. Veel om voor te danken.
    Veel punten waarom ik trots op jou ben.
    Liefs en dikke Afrikaanse drukkie's XXX.
  3. Alinda:
    27 december 2018
    Dankjewel Marleen het was bij ons een hele mooie en bijzondere dienst, met getuigenissen van gemeenteleden jong en oud. Hier is het aan de warme kant, er zijn nog veel vliegen zelfs in en om huis en zelfs hooikoorts van planten die al in bloei staan... ! De kids hebben nu vakantie.
    Groetjes weer uut Holland
  4. Ria en de rest:
    27 december 2018
    Fijn om iedere week je verhalen te lezen, Marleen! Je schrijft leuk, zo reizen we toch ook een klein beetje met je mee. We wensen jou ook alvast alle goeds voor 2019 toe ! Dikke knuffel van ons.
  5. Maaike Kort:
    30 december 2018
    Wat een gave verhalen, Marleen. Het lijkt me een schitterend land, maar je wordt door jouw verhalen wel weer even stil van alle welvaart en goed georganiseerde zorg die we hier hebben en die we vaak zo "gewoon" vinden. Ik wens jou, je familie én de mensen in Malawi al het goede in het nieuwe jaar.
  6. Imkea:
    4 januari 2019
    Ik wens jou ook een heel goed 2019 toe, dichtbij God. Dat je steeds meer Zijn wil voor jouw leven mag ontdekken en Zijn leiding, zegen en bescherming mag ervaren.
    X