Week 2

25 oktober 2018 - Nkhoma, Malawi

Leuk om jullie berichtjes te lezen, bedankt!!

Afgelopen zaterdag heb ik wat nieuwe mensen leren kennen: 2 NL'se coassistenten, 2 Amerikaanse artsen en 1 jongen die hier een bouwproject bij een basisschool gaat leiden. Zij verblijven met z’n allen in een lodge. Ondanks dat we de bruid en bruidegom helemaal niet kenden, waren we uitgenodigd om afgelopen zaterdag bij een bruiloft aanwezig te zijn. Wat een spektakel: het lijkt wel of het hele dorp is leeggelopen om te komen kijken. Het meest bijzondere vond ik wel dat het gebruikelijk is dat iedereen geldbriefjes meeneemt en dan dansend naar voren loopt en dit op de grond gooit. Dit ging eindeloos door. Wel leuk een keer te hebben gezien hoe dat hier gaat! Daarna gingen we naar de plaatselijke markt, was best groot! Veel kraampjes met bijv. tomaten of van die typische Afrikaanse kleden. Ik vond het gezellig om met wat meiden op stap te zijn en wat ervaringen te delen. Ze hebben al leuke plannen voor in de weekenden, dus daar sluit ik me vast eens bij aan. Wel merk ik dat m'n Engels nog niet zo goed is dat ik vloeiend overal over mee kan praten.

Zondag gingen Lizzy en Sigrid naar Blantyre (is een stad op zo’n 4 uur rijden vanaf hier) om te kijken naar een auto. Sigrid heeft deze gekocht en hoopte deze vandaag mee te krijgen, maar het lukte vandaag niet om de auto op haar naam over te laten zetten, ze werd van het kastje naar de muur gestuurd. Dus het wordt waarschijnlijk volgende week dat ze de auto heeft, fijn dat ze een goede auto heeft gevonden!

Deze week hoopte ik aan de slag te gaan in het ziekenhuis, maar sinds zondag ben ik weer ziek. Begon zondag met bijna 40 gr koorts en ’s nachts ook overgeven/diarree. Dinsdag ging weer wat beter en heb ik wel bijles gegeven, maar toen had ik gisteren weer koorts en in de ochtenden zit ik nog erg vaak op de wc. Jammer want daardoor kun je niet echt de deur uit en zat ik afgelopen week veel thuis. Sigrid kwam regelmatig even kijken hoe het ging en gisteren kwam Jeske (met haar zat ik ook in het vliegtuig) even langs, dat was fijn!
Verder voelde ik me vandaag gelukkig wel weer wat fitter, had voor het eerst ook weer een goede nacht gemaakt en heb weer aardig goed gegeten. Heb in ieder geval veel profijt van m’n e-reader gehad de afgelopen dagen, ik heb zowaar al 2 boeken uit sinds ik hier ben;) (doe soms maanden over boeken). Ik hoop dat het ziek zijn nu voorlopig even klaar is en ik weer wat actiever kan zijn hier.

Ik zou geen Marleen heten als ik niet regelmatig nog aan thuis zou denken;). Zaterdag komt m’n moeder weer terug uit Zuid-Afrika, wel gek dat ik haar niet op kan halen van Schiphol maar zie haar vast binnenkort op Skype:).

Tot de volgende blog!

1. Harry Broekhuizen:
    25 oktober 2018
    Leuk hoor je verhaal, veel mensen vinden het een hele onderneming, ik ben trots op je. Als je ff niet fit bent is niet leuk. Nou succes Mar. Zaterdag zal ik wel voor jou met Ma knuffelen 😁😘😘😘
  2. Ina van Bladeren:
    25 oktober 2018
    Wauw Marleen. Mooi om zo mee te lezen ik joh. Een onvergetelijke tijd. Ik wens je veel Zegen! Lieve groet van Ina
  3. Ria en de rest:
    25 oktober 2018
    Leuk weer wat van je te horen (lezen) Marleen! Heel jammer dat je niet zo kan functioneren nog als je wil, je lijf zal wel even moeten wennen aan het leven en eten daar. Hopelijk gaat het nu de goede kant op! Vreemd hoor, jij zo ver weg en je moeder ook nog! Veel succes daar, ik ben zo trots op je dat je deze stap genomen hebt! Mooi om je zo te kunnen volgen! We denken aan je. Lieve groeten van ons allemaal.
  4. Imkea:
    27 oktober 2018
    Leuk om mee te lezen! Hopelijk knap je snel helemaal op. Het zal vast allemaal erg wennen zijn in zo'n andere wereld. Veel zegen!
  5. Wim vd Bor:
    28 oktober 2018
    Dag lieve Marleen. Wat leuk om je zo te volgen. Heel indrukwekkend. Ook trots op je.
    Jammer dat je soms ziek bent. Zo te zien hebben ze op de markt genoeg vitamines om weer op te knappen.
    Vooral blijven genieten. Groeten van Wim